Vilken härlig dag....

18.08.2013 07:54

Upp 05.45. In med frukost, borsta tänderna och iväg. Vi hade bestämt att vi skulle lämna Hofors 06.30 och prick gled vi iväg. Min support för dagen, mamma och pappa. Regn och regn. 2 kisspauser( vad är det för fel på min blåsa?) senare landar vi i Berga by. Solen bryter sej igenom molnen och som vanligt är det cykel-bil-buss-lastbil-människokaos runt Berga. Byter om, hämtar nummerlapp, får hjälp att sätta fast den av en schysst medcyklist. Går till startfållan och iväg. Första backen går galant, hade gruvat mej för den sen förra året men varför då?? Jag har verkligen förbättrat min backcykling, både utför och uppför. Cyklade hela Oxbergsbacken. Gick inte en enda gång. Heja mej:) Cyklade på i bra fart till  första depån. Kort stopp, sportdryck och bulle. Sen hände nåt! Knät började skrika och kärva och jag som glömt värktabletterna i bilen. Humöret och farten drogs ner och jag hoppades att mamma och pappa skulle stå vid nästa depå. Men nej. I Evertsberg hittade jag på dom, fick Ipren och tog ny fart. Surade över min långsamhet och att jag kanske inte skulle fixa mitt mål för året. 4,45 supernöjd, under 5 timmar nöjd. Iprenen gjorde sitt jobb och jag mitt. Sista 2 milen gick lätt och jag fixade under 5 timmar. 4,54. Hade fixat 4,45 om jag inte måste kissa i tid och otid. 3 kisspauser. Tur att jag har lucka i brallorna så det går ganska snabbt:) Cykelvasan 2013 är gjord. Välkomnar Cykelvasan 2014, 6 kg lättare och 20 min snabbare:) Föresten, förbättrade min tid från förra året med  18 min:)