Veckans insikter......

30.11.2014 17:41

Jag har ju otroligt svårt att vara nöjd med mej själv. I veckan fick jag  i alla fall en anlednig till att vara nöjd. Små saker som kan betyda en hel del för självförtroendet. Eftersom jag funderar mycket på varför jag tränar och mina mål och har kommit fram till att jag tränar för min egen skull, för att må bra, för att ge mej de bästa förutsättningarna att bli en aktiv äldre person och för att må bra så har jag insett vad det är viktigt med en funktionell kropp som funkar i vardagen. Jodå, detta har jag insett för länge sedan men inte brytt mej så mycket om. Jag har tränat av andra anledningar. Nåväl...i veckan så blev det min arbetsuppgift att flytta de befintliga flytspackelsäckarna som väger 25 kg/st till en ny plats för att den nya pallen med 48 säckar skulle kunna få plats. Japp, ut i containern och ta tag skitgörat;) Men, det är inget skitgöra, det är funktionell träning i vardagen för att få vardagen att fungera. 18 säckar á 25 kg från plats A till plats B. Fasen va jag är nöjd med att jag fixar det. Det är sådant mina dagar består av. Stå, gå, bära, flytta lyfta burkar och säckar. Pallvis med kakel och klinkers och jag kan! Jag är stark och har en funktionell kropp. Den är inte trådsmal eller speciellt snygg men det är funktionell. Den måste förstås underhållas på olika sätt som gym och promenader och det är sånt jag gillar:)

Bilden tagen en av de alla 29,5 gråa dagarna i November på en sån där härlig funktionell promenad.

Det här dagens stavgångsbild. Krispigt, frostigt, skönt och funktionellt.

Tack kroppen och bra jobbat Hellan.