Tuppkam och lite annat....

16.05.2014 08:19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Igår fick jag syntetiskt tuppkamsextrakt injicerat i mitt högra knä. Rätt in i leden, som en påfyllning av ledvätska, vilket jag saknar i båda knäna men mest i det högra. Jag har testat det tidigare med bra resultat. Hoppas på samma positiva känsla denna gång också. Men vem har kommit på att man kan använda tupparnas kammar till att spruta in i lederna. Nåja, numera syntetiskt framställt, men ändå. Fördelen förra gången va att det va subentionerat av landstinget men nu får jag betala det själv. Blir till att jobba över en hel del kvällar;)

 

Plumsade i bassängen i går. Längesedan sist. Trodde jag glömt hur man gjorde men icke! Det gick verkligen skitbra. Bra flyt, ingen kallsup, andas på 3. Ja vad kan man mer begära. Simmade med "dolme" ( så märkligt namn) hela passet eftersom Dr Bertils rekomendation va att jag skulle vila mitt knä 1 dygn. Förlåt Bertil, kunde inte hålla mej. Simmade även tandemsim med Frk simfena. Roligt, svårt och annorlunda. Klurade också på ett nytt begrepp "Swim & bike". Man blir så otroligt kreativ av endorfiner och en varm bubbelpool.

Trevlig helg alla, det blir sol, cykling och altanhäng.

Tjillevippen