Thåström och veckan som gått....

05.07.2015 20:44

Besökte Dalhalla för första gången ever. Fick se en Thåström i toppenform. Tjoho va ett av orden i mellansnacket. Tack och varsågod va de andra två. Behövs inte mer än så........

 

I väntan på......

 

 

Nu har det hänt! Jodå, nu har Mangan köpt en kajak åt mej. Jag har inte varit suppertaggad på det tidigare men fasen va roligt det är. Har testat två dagar i rad och det är skoj! :) Jag är beredd att ändra min uppfattning. Mitt krav på den nya kompisen va: Pålitlig, stabil, inte alltför tung att föra fram. Just den hittade Mangan i Stockholm. Dessutom till ett riktigt fyndpris. Han är bra på det han:) Så nu ska vi försöka komma överens och vi är på god väg redan jag och den vita WK500. Det blir en bra sommar det här. Carola testade den i går och blev också lite småkär i den. Vi pratade till och med om att ge oss ut på en paddelhajk med övernattning. Vem kunde tro det för 3 år sedan? Jag som hade närapå vattenskräck. Crawlkurserna och förra årets kamp att försöka paddla Mangans surfski har ju bidragit starkt till att komma över den rädslan. Härlig känsla.

 

Förra helgen va vi i Åre på HÅEC. Christer och Mangan skulle köra soloklassen och jag, Victor och Marion skulle supporta. Vi kom upp på onsdagkväll och på torsdagen skulle vi cykla igenom cykelsträckan. Jag följde med grabbarna. Det skulle ju vara ett lugnt tempo. Jag vet ju av erfarenhet att vi har lite olika referenser där och jag fick kämpa på. Jag avvek och kände mej nöjd efter 4 kärr, 165 uppförbackar och stelfrusna fötter. +5 grader och duggregn. Rolig erfarenhet. Har ju cyklat den 2 gånger tidigare då jag ingått i lag på tävlingen. Gick mycket lättare då, troligen i mycket bättre form då. Nu kändes det som om det trasslat in sej en massa träskgräs i dreven, så tungt va det.

Här kommer lite bilder från dagen......

Innan start......

Starten

Backe nr 3564 och kramp. Solen skiner och dagen blev toppenbra på alla sätt:)

Bästa serviceteamet:)

Och som vanligt denna weekend så ingår det god mat och dryck, vila, spa och en massa trevligt umgänge. Batterierna laddade:)