Sliten och saknar värme....

28.07.2015 20:44

I helgen, eller rättare sagt, från lördag 18,30 till måndag morgon 06,00 har vi varit i vårt Nirvana. Stugan vid Städjans fot. Hämtat lite ny kraft och andas in nytt syre. Förstås i spöregn men jag är bestämd, jag bryr mej inte om vädret(bara lite ibland). Men jag saknar värmen , det gör jag, okej jag bryr mej om vädret, men bara lite!

Vi bastade och badade. Eller jag badade inte. Jag tanttvättade mej. Ni vet sådär när man tar vatten i händerna och skvätter det på sej, Det va så satans kallt att det inte löste upp tvålen. En sådär + 5-6 trodde dom här grabbarna. 

Provade fiskelycka men det gick inget vidare. Jag är ingen fiskare. Dåligt tålamod, för lite kunskap och jag tycker synd om fisken. Skönt att vara ute i alla fall och mental-träna.......stå emot knotten. Alltså dessa djur.....men jag kämpade bra:)

Nu börjar jag längta efter semester. Känner mej trött och lite sliten. Svårt att ta mej för saker när jag kommer hem på kvällen. I kväll har jag i alla fall varit i svampskogen med Eddie och Maarit. Pratat, plockat svamp( 5 st), fikat, varit rädd för björn och varg och slagits med mygg. Om 4 veckor kommer min semestervecka, den första. Jo, jag längtar. Tror att jag kommer att tillbringa den i Foskdalsvallen. Bland kossor, getter, hundar, grisar och kaniner. 

Tjillevippen