Hur kan det hända?

15.12.2013 23:40

Helt osannolikt men det händer mej! Ska bara flytta undan lite möbler på altanen för ge plats åt granris och julefint. Bär en trästol som jag ska ställa mot väggen. Kommer med bra fart och stolen tar stopp mot ett stolsben. Mitt vänstra ben befinner sej i sträckt läge och sitsen på stolen träffar rakt över övre delen av knäskålen. Knäskålen vänder sej inåt, bakåt och smärtan är rent djävulsk. Jag håller nästan på att svimma. Hyperventilerar och minns att jag gjort samma sak för något år sedan. Då gungade jag benet lite tills knäskålen hoppade rätt. Provar det idag också men den sitter liksom fast. Till slut när jag får ner foten i backen och spjärnar emot lite hoppar den tillbaka. Känns lite konstigt och ont i knät just då men mest bara skönt i jämförelse med sekunderna innan. Men nu!! Något är fel. Svällt, instabil och svårt att stödja. Gör ont ända ber i foten. Hoppas på bättring tills imorgon annars får det bli ett besök hos doktorn. Det här känns verkligen inte bra:(( Godnatt.