Det här med vintern......

03.12.2014 09:23

Ja och nu är det December. Helt plötsligt liksom. Inte alls längesedan vi satt på altanen och svettades. Jag, hör och häpna, gillar vintern allt mindre. Eller är det den där första, frysande, kulna känslan jag får när den gör sitt intåg bara? Blir det bättre när det bli -10 och snö? Ja, troligen. Tänker mej att det kanske har att göra med att det här med alpinskidor inte är aktuellt denna vinter heller med anledning av mina bräckliga knän. Kanske är det därför jag inte längtar efter vintern lika mycket som förut. Men jag vet ju att den har en hel del magiska stunder. Ja det vet jag. Turer på fjället i sol och med ryggan full med godsaker. Alltså dom stunderna. Jo, jag längtar efter vintern ändå, det gör jag. Välkommen minus 10 och brutalt mycket snö:)