Det här med träning......

14.06.2015 10:18

Och träningen då, hur går det med den, tänker du?

Ja sådär kan man säga.......Alltså kom igång så jädra bra för att efter några veckor gå in i en period av "en massa vardagsaker som måste fungera och när dom fungerar är jag så jävla slut så jag orkar inte träna"-period. Den inföll förra helgen, eller strax innan. Jag körde mitt sista cykelpass i måndags och sen har det inte blivit så mycket mer av det denna vecka. Jag har dock burit grejjor så det räcker för 4 träningspass. Och är så förbannat glad att jag kan. Jag är stark, jag är envis och jag kan. Alltså det jag tränat ger resultat. Jag vinner inga tävlingar men jag har en funktionell kropp som samarbetar bra trots svår artros i båda knäna och andra gamla idrottsskador. Tack kroppen, älskar dej trots allt:)

Ryssgymet(det mer fina och nätta redskapen) har tillfälligt fått flytta upp från källaren och in i Fannys rum...och andra, lite större delar av det finns i trädgården. Bra ide´tycker Mangan, vi får se;)

 

Jag märker dock efter några dagar att jag får inte göra uppehåll för länge med styrketräningen. Då protesterar rygg, nacke och axlar. Så idag kör jag igång igen och försöker kompromissa med allt annat som ska få plats på de lediga timmarna.

 

Avslöjar här en av mina konstiga saker som jag gillar........Dumpers. Ja alltså stora, maffiga maskiner som har hjul i storlek som en linjebuss(nästan). Dom är så coola och mäktiga. Jag hade turen att få tanka bredvid en i Hudik här om sistens.......En liten Dumper men chauffören fick i alla fall stå på tå för att nå upp till tanklocket.