Det här med maten......och gosakerna....

11.01.2015 17:19

Nu har jag följt ett kostprogram i 6 dagar. Direkt taget ur tidningen "Må Bra". Valt just det för att jag måste välja något. Blir stressad över alla val som finns, alla åsikter om olika sorters matval och allt tyckande. Jag önskar jag kunde få ta det bästa ur varje, låt mej kalla det diet, och sätta ihop det till en supergod meny utan några som helst gränser för intag. Är du mätt-sluta äta, är du hungrig-ät. Dygnet runt , vad du vill. Visst låter det fantastiskt. Skit i om du överdoserar fett, supergod mat eller socker. Det gör inget. Ät, bara ät. *SUCK* Nåja, det gäller att hitta det man tycker är gott och kan tänka sej ät långsiktigt. Jag tror att det kan vara så enklet som att sluta äta godis och kaffebröd och äta matportioner som är lagom stora för det du förbränner. Hört den förr?? Ja, jag vet ! Jag också. Miljoner mijloners gånger. Och ändå gör jag inte så. Har bestämt mej ett antal gånger, troligen också miljoners miljoner gånger att göra just så.....men.....något händer.....jag kan inte låta bli....jag tycker synd om mej själv....jag ska bara ta lite.....man måste ju leva också........jag har ju redan tagit en kaka idag så det spelar ingen roll om jag tar 8 till......ja anledningarna är också miljoners miljoner till att jag halkar dit igen.

Som sagt, tidningen Må Bra. Veckomatsedel med sunt antal kalorier för en sund viktnegång. 10 kg är målet och måldagen är 12 April. Låter det rimligt? Jag tror det. Alltså jag är ju lite "rund". Mitt BMI är "överviktig" och jag har ont i mina knän av olika anledningar som fotbollsskador och andra typer av skador. I vilket fall skulle dom må mycket bättre om dom slapp bära på 10 kg extra. 77 kg idag och jag minns inte när jag va under 70 strecket....i 9:an kanske? Jag vill att mitt hjärta och mina kärl ska få det bästa förutsättnigarna att orka med mej så därför tar jag tag i detta igen. Har ju gjort en viktresa på 20 kg, hämtat upp 4 av dessa och nu är det dags att nå målet.

Ja alltså tidningen Må Bra:s veckomatsedel. God, lättlagad och kontrollerad. Som jag måste ha det. Öka på min träning också utan att jag hamnar i den där dåliga stresscirkeln.

Sa jag att jag bakat Paleochokladbollar idag? Jodå och ätit en 5 st. Inget socker och inget smör men för många. Där är mitt stora problem. Jag kan vara så duktig och måttlig i många dagar för att sen bara plocka bort alla spärrar och "unna mej". 

Jobbar vidare me min omåttlighet och ska visa mej själv att jag fixar detta nu. Jag vet hur jag gör och jag vet att jag kan. Heja mej

Härlig dag med snöpulsning i skogen. Äntligen vinter och nån gång sa jag att jag gillar sommaren mer. Skojade bara. Jag gillar alla årstider lika mycket när dom är här.

Tjillevippen