Underbar helg:)

08.07.2013 16:04

Så nöjd med helgen. Sol och tropisk värme. Jobbade lördag till 14, vilade 30 min och sen körde vi igång. Men inte med alla måsten som vi borde. Nej, nej. Mangan envisades med att "idag är dagen då det händer". Vadå?? Jo min paddlingspremiär. Jodå jag har paddlat Canadensare förr men inte Surfski. Åh herregud! Försökte ta mej ur på en massa fiffiga sätt men lyckades inte. Drog till kanotstadion med ett nervöst pladdrande om att va det folk där så skulle jag minsann inte paddla! Vilken tur jag hade. Det va ungdomsläger där. Vi bestämde oss för att åka vidare till badstranden 200 m bort och bada istället. Mangan kläckte den briljanta iden att han kunde paddla kanoten, eller heter det kajaken, till badplatsen så kunde jag prova där. Och så blev det. 8 ivickningar senare men med ett leende på läpparna lovar jag att göra om det. Och det gjorde jag igår. Ingen ivickning, fötterna i båten och hyffsat bra balans. Är jag ett paddlingsunikum?;) Kanske testar ikväll igen:)