Semestern...

20.09.2015 15:03

2 veckor har gått och jag har inte besökt jobbet en enda gång. Bra jobbat där Hellan. Det är nog en av anledningarna till att jag känner mej pigg, motiverad och peppad att köra igång imorgon igen. Jag har verkligen kunnat koppla bort jobbet....okej, inte 100% men 82% i alla fall;)

Just nu brottas jag med att föra över mina bilder från mobilen till iCloud och in i MAC:en. Alltid samma strul... Hur gjorde man nu igen? Det ska ju vara så enkelt! Jo jädrar. Aldrig för mej!! Skulle bara uppdatera till nya IOS och då fanns det inte utrymme för att göra det så då måste 19965 bilder få ett hotell någon annan stans, typ iCloud. Alla hamnade där men jag hann tyvärr radera ett gäng, självklart dom senaste, innan alla va överförda i "bilder" på dator. Nog om detta. Eftersom jag befinner mej i en "bildeftermiddag" så kommer här en sammanfattning av min/vår semester. Håll tillgodo och JA, vi har haft det helt underbart.

Särna

Jag bygger så..........

.......Mangan ska få vila;)

Silverfallet i Grövelsjön. Apropå fall så hade jag just ramlat och va lite sur just här. Trodde jag slog mej och klämde fram en tår men jag blev bara rädd sa Magnus och jag tror han hade rätt. han har ofta det:)

På väg ner från Städjan........

...käkade vi ärtsoppa. Tänk att det kan vara så gott vid rätt tilfälle. Tyvär va punchen slut :/

 

 

 

Italien

Asolo. En gammal fin stad med ett högt beläget slott/borg. Vi gick upp och fick rejält med motion men tyvärr va det stängt så utsikt blev det inget av;)

 

Nog kan man tänka sej en lägenhet här allt:)

Kämpa gänget!

 

Norra änden av Gardasjön. Storslaget och fantastiskt vackert. Både förgrund och bakgrund tillhör de vackraste på den första bilden:) Första gången vi besökte Gardasjön. Följde floden Brenta norr ut och körde kustvägen utefter sjön hem. Lite för turistiskt och expolaterat men man kan säkert göra avstickare och utforska per fot eller cykel. 

 

Mina älskade föräldrar. Vi har så himla roligt ihop. Tack för att ni är ni. Puss. (Ibland blir vi lite irriterade på varandra också men det går över )

Vi bor i Marostica där Magnus morfar Ido har ett litet hus. På samma gigantiska tomt bor även Idos bror, Giorgio, som alltid bjuder oss på en fantastisk lunch någon av de dagarna vi är där. På gården har även Giorgios barn, Magnus mammas kusiner, sina hem. Anna, Sandro och Stefano med sina respektive. Sandro och hans Sambo Mara har hästar och hundar. Mara jobbar för en organisation som hjälper hundar som inte haft det lätt. Just nu fanns 5 st vuxna hundar och 2 st valpar på gården. Å vad man vill ta med några hem....

Bordet med världens bästa utsikt står uppdukat. Snart hugger vi in:)

 

Magnus helt underbara gammelfarbror Giorgio som alltid är så gästvänlig. Han är en riktig krutgubbe. Vaje morgon går han ner till byn och simmar ett bar timmar, sen tar han ett par koppar espresso och tjötar lite med polarna. Han handlar dagens varor, lägger dem i ryggsäcken och går hem. Ska tillägga att det är rejält med höjdmetrar men det fixar väl en alert 76-åring lätt. Vardagsmotion för en som vandrar i bergen 2 gånger iveckan och ska upp på 3200 meters höjt på Dolomiterna nästa sommar och vandra. Han berättade att det tar ca 1 timme att gå 300 meter pga den tunna luften. Vid varje liten rifugio väntar gott vin och mat. Undrar om jag får hänga på, om jag orkar?!

Mamma, pappa och svärmor. Mätta och belåtna. Varmt och skönt:)

Stockholm.....

Får sammanfattas av en bild (med andra matinslag också) eftersom jag inte hittar dom andra i iCloud just nu. Fantastisk god mat på Ekstedt. Chef´s table kvällen till ära. Matkonst på hög nivå och ett skådespel i 4 timmar:)

Så här så vår meny ut. fick en bonusrätt också. Ostron som bränts av med oxfett så va det en liten kula av päron som smakade gudomligt.