Oj va längesen......

26.07.2016 17:40

Sista uppdateringen vid nyår och sen sa min kropp och hjärna att det va dags att plocka bort saker som tog mer energi än vad det gav. Bloggen va en av de sakerna. Nu är jag redo igen. Behovet av att skriva är tillbaka och därför skriver jag.

Det går ju inte att sammanfatta allt som hänt det senaste halvåret så jag tar lite av det. Sen kör jag kör från här och nu. Delar sanningar och funderingar, inte allt men det mesta.

Min älskade M har haft en tuff vår med "rätt in i kalet"-smäll. Diagnosen utmattningssyndrom. Självklart påverkar det oss alla i familjen och vi gör så gott vi kan för att hjälpa och stötta. Vi har ställt in våra arrangemang Hofors Swimrun och Hofors Adventure Race.  Vi fokuserar på att på företaget och lägger vår kraft där. Tufft är det men tillsammans ska vi fixa det:)

Jag har fyllt 48!!!!!!!!! år. Men va!! 48!!! Jag har lovat mej själv att inte haka upp mej på siffran men......48!!!!! Okej, kvinna, mitt i livet, 48 år ung och det är ju bara en siffra. Nog om det;)

Jag brottas fortfarande med allt skit som hör klimakteriet till. Har varit bättre i perioder men vallningarna, hjärklappningen, humörsvängningarna och ångestklumpen kommer och går. Hanterbart men det är ju fan att vi ska behöva gå igenom det:( Hormonplåstren sitter på och jag kommer aldrig våga ta av dom, tror jag......

Just nu, i den härliga sommaren, jobbar vi som mest. Vi är dock experter på att ta vara på den lediga tiden. Vi fyller den med bra saker som fyller oss med ny kraft och energi. Inte för mycket planerat bara för då tar det mer än det ger. Balans, den där svåra balansen. Vi övar på med det där som är lagom för oss.

Ditt liv är ditt eget, du äger din tanke och tid.