Och där försvann Augusti....

02.09.2015 08:37

Nu är det höst. Regnet fullkomligt vräker ner idag. Tack för att vi har två semesterveckor framför oss, tack. Det är så välbehövligt och jag känner mej verkligen sliten. Hoppas dessa två veckor gör underverk;)

Jaa du...vad har hänt under augusti månad? Massor känns det som. Ska rota i minnesbanken och leta fram det som finns kvar av minnen. Över en månad sedan jag skrev, alltså vart tog augusti vägen och varför gick det så snabbt?

Sommaren kom i alla fall till slut. Det är jag ytterst tacksam för, faktiskt så jädra otroligt super-tacksam. Värme och sol är mina bästa vänner;)

Hela augusti har varit en förberedelse för Vendator Hofors Adventure Race. Det tar tid och det ligger med i hjärnan precis hela tiden. Men vi är ett fantastiskt team, Jag, Magnus, Hofors OK (Kent, Staffan och Joukko) och karttryckare Erik. Grymt team! 

Tävlingsdagen kom (nu kör jag augusti bakifrån kan man säga eftersom tävlingsdagen var 30 augusti och ligger högst upp i minnesbanken, lättast att komma i håg. Vet inte om jag minns så mycket mer?) och vädret var helt optimalt, för oss funktionärer, kanske lite för varmt för dom tävlande. 58 lag till start av 60 anmälda och allt flöt på helt suveränt bra. Bilder och resultat finns på vår hemsida hag2010.se och på vår Facebook, Hofors Adventure Group. Där finns även länkar till ett par härliga Racereports. B la den här från Sofia.

Jag befann mej på TC hela dagen för att ha koll på de tävlnde på hinderbanan. Ett icke-klarat hinder fick följden 20 burpees. Solen gassade och nog spädde jag på den nästan obefintliga solbrännan lite grann. Tänk vad allt känns bra när solen skiner:)

Just denna vecka går tiden åt att jobba ikapp på jobbet, skicka runt bilder och texter till sidor som vill skriva om vår tävling (superkul), tvätta nummervästar, publicera bilder, betala ut prispengar och en massa annat administrativt. Vi är så glada för att få förmånen att arrangera denna tävling och vi är så tacksamma för att deltagarna är så många och vi kan inte nog tacka våra funktionärer som ställer upp. TACK TACK TACK och en stor kram till er alla.

Vi har fått hem en dotter i huset. En dotter som bestämt sej för att tillbringa vinteridet i vårt hem. Vi får rå om henne dygnet runt, nåja någon gång ibland i alla fall. Nu ska vi alla hitta en bra form för det här. Hon har bott själv i 4 år och vi har bott själva i 4 år. Hänsyn, respekt och samarbete är nyckelorden och det kommer att gå alldeles utmärkt. Dom sakerna är den här familjen bra på:)

Vi hämtade Fanny på Öland när sommarens finaste helg berikade oss. 18 timmar i bil resulterade en lördag på Öland som belöning.

Så här romantiskt avlutade vi lördagskvällen.

Så har vi den här tidningsartikeln......den är så bra skriven och den är sann..... Man kan tro att det från Hänt i veckan men det är den lokala nyhetsblaskan som gjort ett relationsreportage om oss ;)

Klicka på bilen för att läsa artikeln. Tack för den Erik Illerhag:)

  

 

 

Egen träning? Jodå jag har hunnit med en hel del mtb-cykling och paddling. En hel del va kanske att ta i men.......några gånger i vecka iaf. Gott nog.

I går startade min "inomhussässong" SomaMove (ZomaMove?) på ASCO. Smidighet, lite explosivitet och töjningar av extremt stela muskler och leder. Gillart!

Vi har verkligen tagit vara på kvällarna denna månad. Cyklat, badat och bastat hos vänner i Korsån, paddlat, umgåtts, haft picknicar(konstigt ord!), njutit på vår alltan (tur att det varit mycket sol denna månad för då har Magnus sluppit mitt tjat om tak över altanen elller inglasat) och en hel del andra energipåfyllningssaker:)

Ja det va augusti i stora drag, vad jag minns.......

Tjillevippen