Kropp & själ....

17.08.2016 11:35

Idag ska jag till Fysioterapeuten. Alltså,  visst är det samma sak som Sjukgymnast? Jag har problem med nacke, axlar och ländrygg. Klassiska åkommor men förbannat irriterande. Stressrealaterat? Ja, troligen. För svag i bålen? Ja troligen. Nu nöter jag på med kobran och stretch av nacken och diverse lårmuskler på alla möjliga sidor. Jag går 5-10 km om dagen. Så hjälper jag mej själv. Det kan bli en sväng med ackupunktur idag hos Fysis (hörde att Stensson sjukgymnast kallades så) Ja, så mår kroppen. Finns övrigt att önska och jag jobbar på det. 

Själen då? Hur mår den. Ja, just nu ganska bra. Den längtar efter ledighet, typ semster och det har den gemensamt med kroppen. Själen får numera ett tillskott av Theanin som ökar dopamin-nivån i hjärnan. En lite extraskjuts sådär. Jag äter också Magnesium för att det ska vara bra sägs det. Hursom...själen mår ganska bra. Men den tål inte mycket extra stresspåslag. Försöker hitta ny kraft och energi i skogen och det är tamejfasen det allra bästa sättet att fylla på. 

Måste nämna att min egen hjälte M, har genomfört ett fjällmaraton. Jo visst serru. Han är grym. Södra Årefjällen för nån vecka sedan. Han kom hem med lite skavanker på tårna och lite stela ben men med en härlig känsla i kroppen och knoppen. 

Tjillevippen