I söndags var det HAR...

23.08.2014 17:44

Har som igentligen numera heter VHAR som i Vendator Hofors Adventure Race. Och vilken dag sen. Helt fantastisk. Tävlande, publik, väder(förutom lite regn på seneftermiddan), stämningen, äventyren, banan och för att inte tala om vår resort natten mot tävlingsdagen....

Jag gillar inte husvagn riktigt men är benägen att ändra mej. Riktigt mysigt.En liten sängfösare också så går det bra att sova trodde jag. Men icke. Fick till ett par timmar och upp i ottan för att ta emot alla härliga multisportare. 

Sängfösare, ja alltså bubblet inte mannen.

Vill ni veta mer om dagen, se bilder och resultat så finns en hel del på vår facebook och vår hemsida.

Så gick starten och tävlingen va igång. Det va så skönt och en hel del av anspänningarna släppte så jag fällde en liten tår där jag stod och såg alla ge sej iväg.

61 lag till start. 122 tävlande. Dom snabbaste hade ca 5 timmar framör sej i skogen och dom mest uthålliga hade ca 9 timmar framför sej i skogen. Alla är ni mina hjältar. En dag att minnasoch ta med sej. 

Veckan som förflutit sen tävlingsdagen har varit en vecka fylld av tomhet, glädje, trötthet(på gränsen till utmattning) mer glädje och en vilja att börja planera inför VHAR 2015. Allt det beröm vi fått från tävlande och publik har varit överväldigande. Jag har fällt en del stolta tårar denna vecka. Stolta och fulla av tacksamhet. Puss