Gräsänka....

25.01.2015 19:41

Jaha då har Magnus dragit till Schweiz för en veckas skidåkning. Jag och hunden får klara oss själva. En vecka är en lång tid. Jag har aldrig på våra 22 år varit hemma utan honom i en hel vecka. Jag har varit borta utan honom en hel vecka men det är liksom en annan sak. Jag kommer att längta. Schweiz ja....nice. 2 meter snö. puder, god mat och själv fick jag hålla tillgodo med vinterns härligaste dag. Alltså -3, vindstilla, snö och sol. Ja alltså inte klagar jag inte, åk till Schweiz du;) Jag är så glad för hans skull att han tar sej iväg. Jobbmoralen säger att man kan inte göra så. Inte vara borta en hel vecka från jobbet. Jodu darling. 17 års komp räcker till en alpvecka och lite till:) Ha det så härligt. Love you *slängpuss*

  

Drog av ett härligt spinningpass idag med ett glatt gäng. Eller jag vet inte hur glada dom va...satt i mitten och hade dålig koll. Kanske ingen orkade prata eller skratta. Det va tufft och skönt. Längesedan jag svettades så mycket. "Spinning för cyklister" heter passet. Uppbyggnadträning inför sommarens cykelbravader. AIM-challenge........ja, jag kommer att behöva denna uppbygggnadsträning. Tro mej!

 

Appropå gräsänka......ja där sitter han och troligen äter den största, maffigaste, godaste Schweizerschnizeln i hela världen och en kall öl. *dregglar* Och jag som ska försöka tappa några kilon och inte har fyllt upp mitt kylskåp, vad får då jag till middag? Jo det här. Soldatens ärtsoppa. No more. Inga pannkakor med sylt och grädde. Inga ostmackor med ybermycket ost . Näe, ärtsoppa! Basta! 280 kalorier på en portion, en halv burk. Kom igen, jag är superhungrig. Eller egentligen inte. Mer bara sugen på något gott. Något att tröstäta på. Jag är ju faktiskt gräsänka en hel vecka. NEJ! Stå emot, kämpa! :)