Fjällvecka och cykling......

26.04.2015 17:17

 

Ramundberget, 1 vecka med familjen. Helt underbart. Skidor på längd och tvär. För många öl som gör sej påminda runta mage och rumpa. Musik, familjespel, god mat och vila. Gjorde gött:)

Alla väder. Men vi gillar alla väder:)

Fanny kom på onsdagen när Victor lämnat oss. Fick tyvärr ingen bild på henne då hon hade fullt sjå att åka bräda och springa på fester, hela nätterna;)

Eddie trivdes men blir också lite nervös av att vara på nya platser. Har oroar sej för att bli lämnad ensam så han får vara med hela tiden. Försökte smuggla med honom in på after skin men det gick inte;) Han fick vila i bilen.

Alltså jag är helt kär i mina Extreme Betty. Dom börjar sjunga på sista versen men jag har provat andra och inga är som Betty. Lööööve. När dom är slut kanske jag måste sluta åka skidor............

Det gick verkligen över förväntan med mina knän i pisten. Det va ju härlig vårsnö och inte alltför krävande men nån tuff carvingsväng fick jag till. Jag är så glad för att det funkar. Får undvika isiga pister och alltför branta partier så ska dom nog hålla, knäna alltså, många år till:)

Som sagt, härlig vecka med Mangan, barn och päron.

 

Kontrasten med att cykelsäsongen är i full gång är ju så härlig. Kliv ur pjäxorna och damma av hojen. I går drog vi ett härligt gäng till Högbo för att testa fina stigar. Vi blev nöjda, även om det va lite för mycket grusväg vissa partier för min smak. Men när vi hittar lite bättre där så går det säkert att undvika grus. Vi träffade en superkändis där i Högbo. Han flög omkring och landade så praktiskt precis när vi skulle fota gruppen. 

Testade att gå på lokal igår kväll. Folket Hus i Hofors. En av årets hemvändarhelger då den stora handbollsturneringen Orken går av stapeln. Handboll har aldrig varit min grej men festen kan jag gärna vara med på;) Trevlig förfest (jag och Marre helt vilda av en halv flaska rosé) men sen hittade jag inte riktigt mitt partymode....kanske för att jag håller på att bli rejält förkyld...eller är det åldern? Vad vet jag.