Det händer en hel del....

30.08.2016 11:56

Just nu händer det en hel del i mitt liv. En del saker kan jag tyvärr inte berätta om än men förhoppningsvis snart:) 

Förändringarnas vindar blåser........

I går körde jag och min vän Anna igång vårt höstprojekt. Vi träffades på lokala gymet och tränade, bastade och snackade om allt som vi inte hunnit snacka om senaste veckorna. Nu är planen träning minst 4 dagar i veckan. Inget tvång utan för att det är roligt. 

Träning och motion ska bygga på glädje. Känns det inte skoj så skit i det. Gör något annat, en annan träningsform, ett annat upplägg, med någon annan, på ett annat ställe. Ja förändra men hitta glädjen i din träning. 

Jag funderar ofta på altl det vi fylls med på sociala medier om mat, dieter, träning, livsstilar, vad som är bra och dåligt . Att "livet är så glatt hela tiden bara du vill ha det så", "allt blir bra bara du bestämmer dej", "alla kan om man vill", "det är upp till dej".

Det är klart att det kan peppa vissa att dra igång med träning och ett hälsosammare liv, att prioritera "rätt" men många känner nog sej mycket stressade över att dom inte får det att fungera. Det finns ju minst 2 sidor av allt. 

Hur många får inte en massa tugnt, dåligt samvete, och "jag duger inte" att bära på? Alla kan inte! Våra liv och livspussel ser olika ut. Du kanske ska lämna 3 barn på olika ställen på morgonen och börja jobba 7.30. Du kan inte träna på morgonen hur mycket du än bestämmer dej, det går inte! Du är kanske ensamstående och skall köra dina barn till olika delar av stan för att dom skall få utöva sina fritidsintressen och medan dom tränar så passar du på att handla. Du skulle vilja röra på dej men måste prioritera för att livet ska funka. 

Men ja, någon liten lucka finns väl ändå, alla har 20 minuter över någon gång under dagen för lite moton. Sant, men....finns orken och glädjen då eller blir det bara ett måste för att jag borde?  Finns inte motionen och hälsosam kost (och vilken riktning ska man välja där) som en självklar del av ens liv så är det heller inte lätt att prioritera in den och göra det med en positiv känsla och inte för att "alla andra" verkar göra det för det är uppfattningen man får på sociala medier. 

För visst känner jag av det ibland också, den här stressen över vad man ska/bör äta. Nu har jag iofs bestämt mej, äntligen, och för mej fungerar lagom av allt bäst. Inga konstigheter bara mat, gärna ekologisk, och inte allför krånglig tillagning. 

Cykeln fick sej en liten luftning förra veckan. Nacken tyckte det va okej och jag också:) Det är jag mycket, mycket glad över:)

Nu drar jag till Fysis och får några nålstick.

Tjillevippen