Underbara familj....

28.12.2014 22:01

Då har julen svischat förbi. Det är tur att vi fyllt den med så bra saker, jag och min "storfamilj" Att det är jul spelar egentligen mindre roll. Men oftast blir det inte att man roddar ihop hela gänget bara sådär utan alla måste ha en anledning till att ta ledigt från jobbet och att det blir några extra dagar. Det är ju en 70 min till brorsan.

Vi har verkligen utnyttjat dagarna och nätterna. Det hann bli ny dag innan gitarrerna lades på vila och sången tystnade. Jag har kunnat spela hela natten. Sångtävlingar, familjespel och annat skoj fyllde vi kvällarna med. 

Jultomten och Tomtemor kom med klappar. Tomtemor hade nog haft det grymt stressigt för även hon hade långt vitt skägg. Jo man vet ju hur det är när man inte prioriterar rakningen;) Kommer till simträningen med håriga ben. Stackars Tomtemor. 

Maten på faten räckte flera dagar till både brunch och middag. Promenaderna blev många och långa och rundpingisturneringen gav oss träningsvärk. Regeln va att från det man åkte ut så skulle man stå i plankan. Kunde bli mycket lång planka om man åkte ut tidigt då. Mina härliga fräscha Päron hängde på. Det sitter inte fasst där inte trots lite värk här och där. Heja er:)

Hann med att använda min fina, nåja, Tomtemorsdräkt och jag och brorsan tomtade för grannarna. Fick massor av tid med våra ungdomar. Båda rätt trötta efter decembers hårda jobbskift i restaurangbranchen. Jag tror dock att dom fick vila upp sej lite i alla fall.

Victor och Magnus tog en "stödvila". Magnus sov även 13 minuter in på Kalle. Som vanligt. Victor vann den vadslagningen.

 

Hem på annandagen. Hemma vid 01.30 och efter några timmars sömn var det dags att vinka av Fanny och Victor. SAAB -87 gick mot Åre och nyårsfirande. Bilen nyservad och i bra skick. Är ändå supernojig när dom är ute och åker.

Ja och nu är allt som vanligt igen. Jag, Mangan och Eddie. Har njutit av det vackra vädret och avslutade helgen med mat hos Leif och Simfenan aka Oksana aka Anna. 

Hemsidan för Hofors Swimrun är fixad och du hittar den här.

 

Jobb imorgon och på tisdag sen bär det av till fjällen. Har tränat på fjällen i helgen med våfflor och Gulaschsoppa. Nu är vi redo.

Tjillevippen