Påsken kommer och går......

05.04.2015 13:45

....och jag saknar dessa två.

Snart träffas vi i Ramundberget. Inte alla på en gång och inte hela veckan men några dagar hit och dit och jag är så tacksam:)

Idag har jag premiärat på min nya fina bajk. Så här snygg är den....

Köpt i en fysisk butik för att dra mitt strå till stacken när det gäller butiksdöden. Snart är vi där.....Det finns inga fackhandlare kvar och då troligen inga andra butiker i våra små och stora centrum/stadskärnor. Vi får åka långt för att handla dagligvaror och ingen kan strosa omkrng och shoppa, klämma och känna på det man tänker köpa. Tråkig utveckling men sann. Vi kan ju i alla fall försöka dra våra strån till stacken. Vi som känner lite ansvar. Kanske har anhöriga som jobbar inom handeln och riskerar att bli utan jobb. Våra ungdomar som ofta får sitt första jobb inom handeln, hur blir det för dom? Tänk på det ni innan ni klickar på köp på nätet.

Och så här avslutade jag ,troligen den sista, turen på min trotjänare.....

Startade i sol och avslutade i snöstorm. Tur jag hade assistans:)

Glad Påsk till er alla. 

Nu drar vi ut i skogen med mina Päron. Det blir motion, mat, fika och en massa prat. Vi avslutar hos oss och förhoppningsvis får jag spela sällskapsspel:)

Tjillevippen