Ofrivillig ledighet.....

02.08.2016 12:43

Det är som om min kropp känner mej;) 

Den ger mej signal på signal att den t ex behöver vila, träning, semester och miljöombyte. När jag inte lyssnar eller inte har möjlighet att lyssna så blir jag sjuk eller som i fallet just nu, den ger mej ett ryggskott. Alltså, den här kroppen är en mycket finurlig kropp och jag önskar att jag tog signalerna på allvar. Men ibland måste man ignorera, bita ihop och jobba vidare. Så är det nog för alla. Viktiga möten kan inte bokas om , deadlines, den enda på arbetsplatsen som kan just vissa arbetsuppgifter, måste göra det här för att slippa jobba i helgen, ja anledningarna är många tll att vi struntar i att lyssna på kroppen. Vsst känns det igen?!?

Och ja, jag vet att jag valt det själv men jag behöver ändå berätta som det är, vår verklighet. 

Hemma i 2 dagar och det kanske blir 3. -Hälsan först, som min kloke man sa imorse när jag krängde mej ur sängen med orden "det går, jag jobbar"

Han har blivit mer eftertänksam och reflekterande sedan han fick sin utmattningssyndroms-diagnos. Det är bra:)

Vi jobbar med att se över vår verksamhet och sätta mål och ramar för framtiden. Hur går vi vidare då vi nu är 3 medarbetare i butiken mot tidigare 4. En av våra anställda slutade i mars för att gå vidare i sin egen verksamhet. Vi fick 9 roliga år tillsammans på butiksgolvet. Tack för dom Carola :)

Framtiden kommer och vi får se vad som händer med den.

Nu är det dags för lite husmorsuppmjukningsstretchböjalitehärochdär-gymnastik.

Tjillevippen