Långt mellan gångerna.....

16.07.2015 21:25

Ja det hinner ju hända en del på två veckor. Massor faktiskt. Därför väljer jag bort att skriva ibland. Det får liksom inte plats i livet. Det hamnar långt ner på priolistan. Det är mycket som gör det för att orken inte räcker till. 9-10 timmars arbetsdagar 6 dagar i veckan tar sin energi. Det som finns kvar försöker jag lägga på saker som är skoj och det inkluderar INTE städning, gräsklippning eller renovering. Men cykel, promenader, umgås med vänner tillhör övre delen på listan. Säg till mej om jag vänder på listan, då är det något som inte står riktigt rätt till.....eller så är det helt enkelt för skitigt hemma;)

Sen sist har jag haft århundradets migränanfall. Pågick i 1 1/2 dygn och höll på att ta kol på mej, på riktigt. Det lägger jag i den dåliga påsen och gräver ner.

Den här bönan har fyllt 20!!! år. Alltså min unge 20!!!år. Och då är hon yngst av dom två. Helt crazy.......fattar ingenting. Nyss va det så här....

Sorgligt att vi inte får fira tillsammans men när hon kommer hem från Öland i September blir det ett party har vi sagt:)

Hofors Swimrun har gått av stapeln. Jag hade lite olika uppdrag och ett va att "ta många bilder" En order från tävlingsledningen. Jodå, det gjorde jag....men...jag är är en riktigt usel fotograf. Bara den här bilden säger en hel del. Starten liksom bakifrån. Ryggar och för långt ifrån. Så snälla ge inte mej det uppdraget igen;) Tur att det fanns så många kvalitativa fotografer på plats. Massor av bilder finns Hofors Swimruns facebook sida. Välkommen in där och kika.

Ja man kan inte annat än känna sej onöjd....

I går kväll bjussade Virens babysim & simskola och Hofors Adventure Group alla funktionärer på käk och bärs på lokala haket VIVA. Mycket gott och trevligt. Vi avslutade i vårt kök med kaffe och Amaretto. Ja inte alla 30(av ca 45) funktionärer förstås men ett litet gäng. Det gäller att ta vara på kvällar och nätter när vi jobbar på dagarna. Trött idag? Ja! Ikväll blir det grillning med vänner från storstan Gävle. Lena och Ante kommer på besök. Längesedan vi sågs. Ska bli kul att få höra berättelse om Lenas deltagande i Sportkullan Adventure Race.

 

Sommaren rullar på och nu är det bestämt att vi ska vara lediga ett par veckor i september. Det blir härligt. Få se vad vi hittar på. Som sagt så försöker vi verkligen ta vara på kvällarna på bästa sätt. Som tex i onsdags då Mangan cyklade med ett gäng och jag valde att inta mitt kvällskaffe vid en sjö tillsammans med Eddie. Livskvalité. 

I helgen kommer Victor hem och ska ha sin ledighet. Ska bli så härligt att få curla lite. Få se om vi får till en sväng till stugan:)

Veckan har innehållit också en mycket sorglig händelse då en av mina nära vänners mamma valde att avsluta sitt liv. Så tragiskt och overkligt. Kram till er alla anhöriga.

Trevlig helg alla (2-3??) som läser detta och till er andra också förstås;)