Äventyr och annat..

12.10.2015 00:00

Så gick det i rasande fart en sådär 3-3,5 vecka och det inner ju hända en del även i mitt liv på den tiden;) Ibland känns det som om det bara är: Vakna, till jobbet, jobba, hem från jobbet, laga mat, göra nytta, träna vissa dagar och sova(varje dag). Men när jag summerar veckorna så inser jag att det tiden fylls med så många bra saker. Sen sist har vi varit i Branäs för att Magnus skulle tävla. Härlig helg som resulterade i en fjärdeplats, en blodförgiftning, en dunderinfektion och en ask bredspektra-antibiotika. Jag och Åsas man, Daniel följde laget där vi kunde. Vi hade också äventyrliga dagar. Väldigt lite sömn för mej gör ju att det blev lite äventyrligt för Daniel att umgås med mej. jag fick göra mina behov i skogen båda dagarna och torka mej med mossa. Vi fick fantastika naturupplevelser i Norge och Sverige, möten med älgar och älgflugor. Vi bodde mitt i en bärindustri och kulturkrocken blev monumental. Thailändska bärplockare som är i Sverige och jobbar från gryning till sena mörka kvällar för att kunna överleva vintern hemma i Thailand och där glider Sveriges multisportare in och packar av sina onödigt dyra cyklar och kanoter. Glöm inte att vara tacksam för det ni har, jag är tacksam men måste påminnas ibland. 

Här kommer några bilder från tävlingen. Dom är mina hjältar allihopa. 25 timmar och en inställning och ett pannpen som jag häpnar över:)

Paddling 3 mil. 06,30 i Höljes. Nu har dom varit igång i ca 21 timmar........

Ombyte efter luftmadrasspaddlingen. Magnus "det här tar jag med mej " - upplevelse: Välj inte en luftmadrass med kudde i forsen, och om, vänd madrassen ;) 

Nu är målet nära, ca 100 meter, och här fällde jag en tår av glädje:)

 

 

I fredags va jag och mamma på världens bästa revy i Torsåker. Kände mej lite låg på dagen men fick skratta gott på kvällen och det fyllde på med härlig energi och kraft. "Minnesbanken" heter den lokala revyn i år och jag her en stor applåd till alla inblandade. Tack för en glädjefylld kväll. Tack mamma för sällskap:)

 

I helgen har vi varit i Högbo med nästan hela gänget på jobbet. Tyvärr fick Målar- Roger förhinder. Vi har cyklat, ätit, druckit goda viner, spaat, haft teknikträning med Magnus Axelsson i MTB-slingorna i Högbo och umgåtts. Härlig helg:) Det finns mycket kvar att utforska på cykel i Högbo. Jag har utmanat mej själv och på söndagen kunde jag inte låta bli att utbrista ett "Jag känner mej odödlig"-vrål. En härlig känsla. Vår tekniktränare tyckte att jag hade en ovanligt bra balans. "Det är svårare att cykla långsamt och hålla balansen än att cykla fort och hålla balansen"  Jodå inte är jag snabb inte men farten är lagom för mej. Jag tar mej över hindren och det känns tryggt. Det är en bra fart för mej........men lite ska jag väl kunna öka den? 

Avslutar detta skrivande med dessa bra och tänkvärda ord.

Ha en bra dag

Puss